Tõuksimaailma jõudis kohapeale Segway Ninebot MAX G30 ja tundus olevat paras hetk teha väike võrdlus kolme konkurendi vahel: Xiaomi MI M365, Xiaomi MI M365 PRO ja Ninebot MAX G30.
Siin võrdluses vaatame elektritõuksi pigem läbi pragmaatilise pilgu.
Kas sellega oleks talutav käia näiteks tööl, kui mugav on seda tassida käe otsas kolmandale korrusele või kui mõistlik on selle tõuksi pidamine viie aasta jooksul.

Vasakult: Ninebot Max G30, Xiaomi M365 PRO, Xiaomi M365

Xiaomi M365

Kuna viimasest pikemast elektritõuksiga sõidust on möödas kuid, siis tundus paslik värskenda tutvust vana tuttava ja siiani ühe sümpaatseima – Xiaomi M365-ga. Eestis on tollel elektritõuksil läinud üsna hästi ja võib öelda, et üks populaarsemaid kui mitte kõige populaarsem elektriline tõukeratas.
Iseenesest ei ole ka imekspandav – hinna ja pakutava suhe on hea.
Neist kolmest võrreldavast on M365 kõige soodsam ja nö entry level.
Ühelt poolt näeb ta hea välja. Teisalt on ta suhteliselt kerge, et tööl käies ta käe otsa haarata ja kontorisse sisse tuua.
Kolmandaks ei pea muretsema, et kui miski ära väsib, et siis seda korda ei saaks mõistliku raha eest.
Varuosad on vabalt saada ning lisaks igasugu pudinaid ja lisavarustust.

Samas siinse postituse autor kaalub ligemale kolmekohalise numbri kilosid(ok-ok, tegelt kolmekohalise algus), lisaks pikkust 186cm, millega tavaline Xiaomi saab hakkama, aga on saada aru, et seda kõike on tema jaoks natukene liiga palju.
Mugavamalt tunneks nii sõitja kui ka M365 ennast natuke lühema ja kergema liiklejaga.
Või siis konkreetsemalt öeldes, täna tõdesin, et tavaline M365 jääb minu kaalu juures lahjaks, eriti annab see tunda tõusudel.
Minu silmis sobib ta hästi linna, pigem keskmist ja lühemat kasvu ja mitte kuigi raske inimese tarvis, kes ei sõida igapäevaselt pikemat vahemaad.
Täpsemat infot Xiaomi M365-e kohta leiad vajutades siia.

Kas M365 oleks hea valik noorele alustamiseks, olles nö entry level?

Pigem siin soovitaks GPAD Lite poole vaadata, olles soodsam, kompaktsem, väiksem ja kergem.
Kindlasti on oluline, et kuna ta on väiksem ja kergem, siis on ta noore inimese jaoks mugavam lahendus.
Ja oleme ausad, noortel juhtub. Kui see tõuks peaks mingil põhjusel enneaegselt oma lõpu leidma, siis ei ole ka rahaline kaotus nii suur.
GPADi puhul on Eestis ka varuosad väga hästi saadaval, et kui nt kukkumise tagajärjel mõni detail peaks katki minema, siis uue saab kiiresti.

Vasakult: Max, M365 PRO, M365.
Xiaomil esirattavedu ning tagumine ratas pidurdab. Ninebot Max-il vastupidi.

Xiaomi M365 PRO

Järgmiseks jõuame Xiaomi M365 PRO juurde.
Üldjoontes sõidutunnetus on paaaegu identne tavalise M365-ga.
Kiirendus on pisut parem, mootor on võrreldes tavaversiooniga 50W võimsam – 250W vs 300W.
Eelisteks on edevam displei, kust saab mugavalt valida sõidurežiimi ja näeb kiirust.
Aga minu jaoks üks olulisemaid – aku mahutavus on PRO versioonil oluliselt suurem – 474Wh vs 287Wh.
Ehk siis läbi selle on ka maksimaalne sõiduulatus 15km rohkem, 30 vs 45km.
Ja kuna PRO raam on pikem, siis suurema jalanumbriga inimene mahub sinna mugavamalt peale.
Lisaks on lenks tavaversioonist natuke kõrgem, seega tunneb pikem inimene seal peal ennast mugavamalt.
Üldjoontes võiks öelda, et PRO on mõistlik valik inimesele, kes kaalub 90kg+ ja on keskmist või pikemat kasvu.
Rohkem infot Xiaomi M365 PRO kohta leiad siit.

Vasakult: M365, M365 PRO, Max
MAX on võrreldes M365ga tunduvalt suurem.

Ninebot MAX G30

Ja viimaks jõuame selle postituse staari Ninebot MAX G30-ne juurde.
Makstes natuke üle kahe korra rohkem kui M365, on siis seal ka kaks korda rohkem elektritõukeratast?
Kui me võtame võrdluseks üksnes sõiduulatuse, 30km vs 65, siis jah, MAXi sõiduulatus on natuke enam kui kaks korda rohkem.
Kui Xiaomid jätavad enda hinnaklassi juures viisaka ja kvaliteetse mulje, siis Ninebot astub sealt sammukese edasi.

Jõuliselt liikuv cruiser

Oma olemuselt tundub Max olevat selline mõnus cruiser.
Suurema aku mahutavusega saab võtta ette ka pikema sõidu, ilma et aku poolel teel tühjaks saaks.
Minu kaalu liigutamine ei valmistanud Ninebot Maxile mitte mingit probleemi. Ka kallakust üles sõites.
Varasemalt proovisin ühest järsemast tõusust sõita üles tavalise M365ga, aga pikka pidu seal ei olnud, tuli üsna varakult jalaga kaasa aidata. Seekord Xiaomidega seal ei käinud, küll aga proovisin MAXiga ära ja olin meeldivalt üllatunud.
Ta mitte vaevu ei roomanud sealt üles vaid hoidis täiesti viisakat kiirust.
Ja see on ka ilmekas näide MAXi madalama otsa väändemomendist – ta läheb kohalt jõuliselt ja tõusudel tunneb ennast üsna mugavalt.

Natuke mugavam Xiaomist

Lisaks tal on lenks võrreldes Xiaomidega pisut kõrgemal, seega keskmist ja pikemat kasvu inimesel on sellega mugavam sõita. Ning kuna astmelaud on üsna pikk ja lai, siis saab seal mugavalt ka kaks jalga kõrvuti peal olles kulgeda.
Väikest lisamugavust pakkus ka see, et tugijalg oli toodud rohkem tõuksi etteotsa võrreldes Xiaomiga, seega tugijalale toetuma panna on seda mugavam.
Teisalt suuremad 10-ne tollised õhkrehvid annavad natuke mugavama kulgemise võrreldes Xiaomi 8,5-tollistega.

Kuna Xiaomi on esiveoline, siis pidevalt kui esirattalt raskus kadus, kippus ratas ringi käima. Näiteks üle äärekivide sõites või sõitu alustades. Kuna Ninebot on tagaveoline, siis seda nähtust ei esinenud.
Nii nagu M365 PRO raam on pikem M365-st, siis nii on Segway veel pikem (ja raskem) PRO mudelist.
M365 kaalub 12.5kg, Ninebot 18kg.
Ja kaalu pool on üks neid nüansse, mis ei tee temast just meeldivat objekti, mida igapäevaselt trepist üles-alla tassida.
Samas nii nagu Xiaomide puhul, on ka Ninebotile varuosad kenasti saadaval ja kui peaks tulevikus tekkima vajadus, siis remont / hooldus ei ole probleemiks.

Vasakult: M365, M365 PRO, Max.
M365 displei on küllalt minimalistlik, näidates aku laetust ja valitud sõidurežiimi. Pro ja Maxi displeid on üsna sarnased. Näidates kumbki kiirust, valitud sõidurežiimi ja aku laetust. Pro-l ja Maxil on kolm sõidurežiimi, M365-l kaks.

Amordiga või ilma?

Kõigil kolmel puudub amort/vedrustus. Ja kui ühelt poolt võiks seda pidada miinuseks, siis pikemas perspektiivis vaadatuna mitte.
Amort/vedrustus teeb küll mingil määral sõidu mugavamaks, aga kehva teed ta ikkagi heaks ei tee.
Ja pigem vaataks tulevikku, varem või hiljem tekib esiamorti loks (Tallinna kõnniteedel sõites pigem varem) ja tuleb seda remontima asuda.
On väga populaarne vahetada õhkrehvid täiskummide vastu, aga mina seda teed ei läheks.
Eelkõige just mugavuse vaatenurgast.
Õhkrehv vs täiskummi kohta saad lugeda pikemalt siit.
Üldjoontes on rehvide purunemise põhipõhjuseks vähene rõhk rehvides.
Xiaomi ja Ninebot Maxi puhul peaks see olema 3.8 bar(55PSI).
Ehk ma panustaks regulaarsele rehvirõhu kontrollimisele (nt ca kord 1-2 kuu jooksul) ja naudiks mugavamat kulgemist.
Tutvu lähemalt Ninebot Max G30-ga siit.
Lisaks leiad infot tootja kodulehelt.

Esiplaanil Max 10-tolliste rehvidega, tagaplaanil M365. Mõlemad Xiaomid on 8-tolliste rehvidega.

Kokkuvõtteks

Ei saa öelda, et üks oleks parem kui teine. Pigem vaadata pragmaatilisest vaatenurgast.
Kui on vaja linna pigem kergemat ja kena välimusega elektritõukeratast lühemate vahemaade läbimiseks, siis ma võtaks tavalise Xiaomi M365-e.
Samas kui vahemaad on pikemad ja elektritõuksi pidevalt käeotsas ei pea tassima ja vahest tahaks minna lihtsalt meelt lahutama, siis kindlasti Ninebot Max.

Kui sa tahaks ka ise proovida Xiaomi M365-te või Ninebot Max G30-t, siis tule tee Tõuksimaailmas väike proovisõit!